Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Konusunda Sık Sorulan Sorular

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Hakkında Sık Sorulan Sorular SSS

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı konusunda bizlere sorduğunuz, internette en çok arattığınız soruların cevaplarını kısa ve öz olarak sizlere aktarmak istedik. Soruların üzerine tıkladığınızda cevaplara ulaşabilirsiniz.

Bel Fıtığım Olduğundan Şüpheleniyorum, Ne Yapmalıyım?

Genellikle bel ağrısı çekenler bel fıtığı olduklarını düşünmektedirler. Fakat her bel ağrısı bel fıtığı olduğu anlamına gelmez. Eğer dinlenmenize rağmen geçmeyen bel ağrınız varsa ve özellikle ağrı ve uyuşma bacağınıza doğru yayılıyorsa bel fıtığınız olabilir. Ayak bileğinize basamama topukta yürüyememe, merdiven çıkamama gibi bir  güç kaybı varsa durum acildir. Eğer bu tür şikayetleriniz varsa vakit kaybetmeden Beyin ve Sinir Cerrahisi alanında uzmanlaşmış bir hekime danışmalısınız.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Nedir Nasıl Yapılır?

Diğer adı “Full Endoskopik Diskektomi” olan Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı kısaca kapalı ameliyat tekniğidir. Diğer kapalı ameliyat tekniklerinden farklı tam endoskopik yöntem ile fıtığın olduğu bölgeye 5 milimetrelik bir kamera sistemi ile herhangi bir doku hasarı yaratmadan ulaşılır ve fıtık büyük görüntüleme cihazları eşliğinde güvenli olarak çıkartılmaktadır.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı normal bir seyir içinde gerçekleşirse 30 ila 60 dakika arasında tamamlanmaktadır. Nadiren fıtığın yerine yapışıklığına ve durumuna bağlı olarak süre az da olsa uzayabilmektedir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatında Tamamen Bayıltılacak mıyım?

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatında fıtığın yerine göre lokal anestezi, spinal anestezi veya Genel Anestezi uygulanır.  Lokal anestezi ve spinal anestezi de hasta uyanıktır ve cerrah ile iletişim halindedir. Ameliyat yapılacak bölgenin uyuşturulması yeterli olmaktadır. Bu sayede genel anestezi alamayacak ağır kalp hastaları, solunum problemleri, astım, koah vb. gibi hastaları güvenle ameliyat etmek mümkündür. Genel anestezi de hasta operasyon sürecinde bilinci kapalıdır.

Kronik Hastalığı Olanların ve Düzenli İlaç Kullananların Ameliyattan Önce İlaç İçmeyi Bırakmaları Gerekir mi?

Ameliyat öncesi kronik hastalığı olan (Kalp, şeker, tansiyon gibi) ve düzenli bir şekilde her gün ilaç alması gereken hastalar kullandığı kalp, şeker, tansiyon ve kan sulandırıcı gibi ilaçlarını kullanmasında bir sorun yoktur, ilaçlarını kullanabilirler. Güçlü kan sulandırıcı kullanan hastalarda birkaç gün önce kan sulandırıcı iğne ile değişiklik yapılıp ameliyat günü eski ilaçlara devam edilmektedir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Olduktan Sonra Ne Zaman Taburcu Olabilirim?

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı endoskopik olarak çok küçük bir kesiden giriş yapıldığından, anatomik boşluklar arasından ilerlenerek gerçekleştirilen bu sayede doku hasarı yaratılmadan fıtığa ulaşılan, dokuya son derece saygılı bir uygulamadır. Fıtıklı bölgenin alınması işleminde kanama yok denecek kadar azdır. Bu sebeplerle hasta aynı gün taburcu olabilmektedir. Çok nadiren hastanın ameliyatının seviye sayısının fazlalığı gibi duruma göre bir gün gözetim altında kalması gerekebilir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Olduktan Sonra Ağrı Hisseder miyim?

Hasta ameliyat sonrası yatağına gelinceye kadar herhangi bir ağrı duymaz. Ameliyattan sonra ağrı kesici ihtiyacı da çoğunlukla olmamaktadır. Ağrı hissedildiği takdirde bildiğimiz klasik ağrı kesiciler kullanılabilir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Oldum, Evde İşlerimi Yapabilir Miyim?

Hastaların özellikle ilk 5 gün boyunca sakin ve ılımlı bir süreç yaşamaları iyileşme hızını arttıracaktır. İlk 5 gün yemek yemek ve tuvalet ihtiyaçları haricinde oturma önerilmez ancak yürümek ve yatmak serbesttir. Hastalar tuvalet, giyinme, yemek yeme vb. kişisel ihtiyaçlarını ameliyattan çıkar çıkmaz kendileri giderebilmektedir. Ancak gerekli bel egzersizleri yapıldıktan sonra yük kaldırma ve ağır işe dönüş önerilmektedir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Başka İsimleri De Var Mıdır?

Bu uygulamanın tıp dilindeki karşılığı “Full Endoskopik Diskektomi” dir. İki tür yöntemle uygulanır. İlk yöntem belin yan tarafından uygulanır ve “Transforaminal Girişim” adı verilir. İkinci yöntem ise belin arka tarafından uygulanır ve “İnterlaminar Girişim” adı verilir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Hangi Hastalara Uygulanamaz?

Günümüzde omurga fıtık ve kanal daralması ameliyatlarının tamamı tam kapalı olarak uygulanabilmektedir. Bariz hareketli omurga kaymalarında, omurga kırıklarında veya ender de olsa hastanın anatomik yapısının tekniğe de uygun olmadığı durumlarda endoskopik cerrahi uygulamayı tercih etmeyebiliyoruz.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatında Açılan Kesi İzi Kalıcı Mıdır?

Açılan kesi son derece küçük olduğundan (3-5 mm) operasyon sonrası dikişsiz modern kapatma yöntemi uygulamasından sonra kozmetik etki yok denecek kadar azdır.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatını İzmir’de Kimler Uygulamaktadır?

Bu operasyonu dünya da ve Türkiye de de yapan profesyonel hekim sayısı oldukça azdır. Doç. Dr. Murat SAYIN, İzmir’de Beyin ve Sinir Cerrahisi, Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı, Bel Fıtığı Doktoru, Kapalı Bel Kırığı ve Bel Kayması Ameliyatı, Diskektomi, Karpal Tünel Ameliyatı uygulamalarında Alsancak’ta özel muayenehanesinde profesyonel destek vermektedir.

Çok Fazla Kilolarım Var Ve Aynı Zamanda Bel Fıtığı Hastasıyım, Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Olabilir Miyim?

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatları çok küçük bir kesi (5 mm) ile yapıldığından ve 30 cm uzunluğunda özel bir kamera sayesinde daha az doku travması ve kan kaybı olmaması sayesinde ameliyat sahasında yapışıklığa neden olmaması büyük avantajlarından biridir. Kilolu hastalarda cerrahi yaklaşımda büyük kolaylık sağlamaktadır. Ameliyat sonrası ağrının çok az veya hiç olmaması sayesinde çok kısa sürede iyileşme ve kısa sürede işe dönüş mümkün olmaktadır.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatından Sonra Ne Zaman Duş Alabilirim?

Hastalarımız 5. günden sonra banyo yapabilirler.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Oldum, Ne Zaman İşe Başlayabilirim?

Hastalarımıza ameliyat sonrası  5 gün boyunca sakin ve ılımlı bir istirahat dönemi öneriyoruz. Bu süreç içinde hastalar her türlü kişisel gereksinimlerini kendileri karşılayabilmektedir ve istedikleri kadar yürüyüş yapabilmektedirler. Ofis çalışanları 4. günün sonunda, ağır işte çalışanlar ise 4. haftanın sonunda işlerine dönebilmektedir.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Ücreti Ne Kadardır?

Bu ameliyatlar ancak deneyimli ve gerekli ayrıntılı, uzun eğitimlerden geçmiş cerrahlar tarafından ve bu konuda yeterli teknolojik donanıma sahip hastanelerde gerçekleştirilir. Ameliyat uygulanacak olan seviye ve taraf sayısı, kullanılan malzemelerin ve uygulanan tekniklerin türüne bağlı olarak fiyatlar belirlenmektedir. Buraya tıklayarak iletişim sayfamızdan bizlere ulaşarak Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Fiyatları konusunda daha fazla bilgi alabilirsiniz…

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı İle Mikro Cerrahi (Kapalı Bel Fıtığı) Arasındaki Farklar Nelerdir?

Mikro Cerrahi (Mikro Diskektomi)’de kas dokusu sıyrılarak koparılmaktadır, kemik dokuya ulaşılmakta, kemik dokunun bir kısmı veya tamamının çıkarılmasını takiben  fıtığa ulaşılabilmektedir. Bu doku hasarları, hastanın ameliyat sonrası döneminde ağrı oluşturarak iyileşme sürecindeki konforunu çok fazla düşürmektedir ve sinir dokusu üzerinde yapışıklığa (nedbe dokusu – fibrozis) neden olabilmektedir. Ancak Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı (Full Endoskopik Diskektomi)’nda kas dokusu sıyrılmaz ve kemik dokusu çıkarılmaz. Endoskopi ile anatomik boşluklardan ilerlenir. Bu sayede dokular hasar görmez ve hasta aynı gün taburcu edilerek çok az bir ağrı ile ağrı kesici kullanarak evde istirahate başlayabilir. Yüksek basınçlı su sistemi sayesinde enfeksiyon riski mikrodiskektomi ye kıyasla çok daha azdır. Zamanla yara izi de gözle görünmeyecek hale gelmektedir

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatında Süreç Nasıldır?

Ameliyat tamamlandıktan sonra hasta odasına alınır alınmaz 10. dakika da yürütüyoruz. Ameliyattan yaklaşık 15 dakika sonra hastaya sıvı gıda verilmektedir. 2-3 saat sonra hastamızı taburcu ediyoruz. Hastalarımızın evde 4 gün kadar istirahat etmesini istiyoruz. Eğer hasta ofis çalışanı ise 4. Gün işine başlayabiliyor. Eğer ağır işte çalışan bir hasta için en az 4 hafta beklemesini istiyoruz.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatından Kaç Gün Sonra Seyahat Edebilirim?

Ameliyat sonrası hastanın yolculuk yapmasında sakınca yoktur.

Ameliyattan Sonra İyileşme Döneminde Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

• Özellikle banyo yapılmasında herhangi bir sakınca yoktur.
  • 5 gün sonra kontrole gelinir. Bu süre zarfında 2. günde bir kez pansuman yapılır.
  • Bel fıtığı ameliyatı sonrası rahatlıkla istediği kadar yürüyebilir.
  • Korse takmasına gerek yoktur
  • Bel fıtığı ameliyatı olan hasta ameliyat sonrası ilk 5 gün zorunlu olunmadıkça çok fazla oturmamalı. Zorunlu ihtiyaçlarda 10 -15 dakika oturabilir.
  • Bel fıtığı ameliyatı olan hasta yatış pozisyonunda istediği pozisyonu kullanabilir. Yalnız tam sağa veya tam sola kıvrılmadan yatmalıdır ya da sırt üstü yatarken bacaklarını karnına doğru toplaması gerekir.
  • Eğer ev hanımı ise yaklaşık olarak beşinci günde evinin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilir.
  • Eğer hastamızın işi oturarak ise bir hafta sonra işe başlayabilir. Ancak ara sıra ayağa kalkıp yürümelidir.
  • Kadın erkek beraberliğinde bir sakınca yoktur. Tam endoskopik bel fıtığı ameliyatı olan bir hanımın normal doğum yapmasında herhangi bir sakınca yoktur.
  • Zorunlu olmadıkça ilk bir hafta araba kullanılmamalıdır.

Daha Önce Eski Cerrahi Yöntemlerle Fıtık Ameliyatı Oldum Fakat Fıtığım Tekrarladı, Tam Kapalı Fıtık Ameliyatı Olabilir miyim?

Daha önceki yıllarda ameliyat olan hasta, hastalığı nüksettiğinde tam kapalı endoskopik cerrahi yöntemiyle tekrar ameliyat olabilir ancak bu tür ameliyatlar tam endoskopik cerrahi konusunda deneyimli cerrahlar tarafından tam donanımlı merkezlerde yapılmalıdır.

Umarım Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı Konusunda aradığınız sorunun cevabına ulaşabilmişsinizdir. Eğer aradığınız soru veya bu konularda yaşadığınız sorunlar var ise iletişim sayfasından bana sorularınızı yönlendirebilirsiniz. Hepinize sağlıklı günler dilerim…

İletişim Sayfasına Gitmek İçin Buraya Tıklayabilirsiniz…